Site Loader
0
cum crești performanța firmei

Repartizarea costurilor la business-ul domnului Mircea este esențial să fie făcută corect și nu este un lucru foarte facil. Domnia sa are un business care este destul de complex: are două centre de cost productive – standul de sărituri și mașina de înghețată și băuturi reci – și un centru de cost neproductiv – administrația. Așadar, este necesar să repartizeze costurile administrative asupra celor două centre de cost productive. De ce este importantă această repartizare? Din câteva motive, anume:

  1. Prin repartizarea costurilor se arată care este povara administrativă pentru fiecare dintre cele două centre de cost. Acest lucru va influența costul care poate influența prețul
  2. Prin structurarea costurilor administrative, domnul Mircea poate vedea dacă este ceva ce poate subcontracta și să obțină prețuri mai mici. Poate vedea influența asupra costului pe produs / serviciu din fiecare element de cost al administrativului. În fișierul pe care-l veți descărca mai jos, vă invit să modificați componentele de cost din administrație ca să vedeți cum se modifică costul final al fiecărui produs.
  3. Dacă se modifică structura centrelor de cost productive (cresc sau scad cantitățile, spre exemplu), atunci costul final se modifică

Așadar, să vedem ce costuri are domnul Mircea în noul centru de cost care se numește Administrativ:

  1. Contabilitate – 2.000 de lei – este esențial să avem contabilitate, altfel ce-ar face ANAF-ul? Gândiți-vă doar, să aveți contabili care să lucreze pentru Dvs., nu pentru ANAF
  2. Chirie – 1.500 de lei. Domnul Mircea are un birou într-un spațiu de working hub unde lucrează, adică unde își face socotelile pe care noi le facem cu ocazia fiecărui articol
  3. Depozit – 5.000 de lei – atât saltele cât și mașina de înghețată și băuturi reci trebuie să fie duse undeva când nu sunt folosite. Domnul Mircea a găsit un depozit unde le poate căra. Mai mult, vine iarna, iar săriturile și mașina de înghețată nu vor mai fi necesare până la revenirea căldurii.
  4. Transport – 500 de lei – este vorba despre transportul domnului Mircea între diversele locuri – working hub – parcul central unde are distracțiile – depozit – locuință, etc.

Suma costurilor de administrativ se va repartiza proporțional pe cele două centre de cost productive, ceea ce va duce la creșterea costurilor unitare, atât a săriturilor, cât și a înghețatei și a băuturilor reci. Vedeți în fișierul Excel pe care-l descărcați care sunt noile costuri. Jucați-vă puțin cu cifrele ca să vedeți impactul imediat al costurilor și cantităților asupra performanței. Am modificat cifrele față de articolul în care prezentam business-ul de înghețată pentru că vine iarna și cererea scade.

Kost Kontrol - exerciții

Free download

Send download link to:

Dar, așa cum am scris mai sus, vine iarna. Domnul Mircea trebuie să se gândească la ce va vinde peste iarnă, pentru că vor scădea dramatic cererile de înghețată în octombrie. Așadar, domnia sa se gândește să vândă pizza. Dar, pentru asta, trebuie să ia un credit de la bancă. O să-și adune curajul și vom vedea ce se întâmplă. Până atunci, succes în business.

Vă invit să intrați la Magazin și să cumpărați cursul complet de Controlling.

Abonează-te aici la newsletter:

Post Author: Alin Ivan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *