Site Loader
0
cum crești performanța firmei

Modul cum crești performanța companiei este o chestiune care frământă pe toată lumea. Dacă răspunsul teoretic e simplu, chestiunile practice sunt mult mai complicate, pentru că țin de clienți și de mulțumirea lor.

Practic, modul cum crești performanța companiei este un mix de preț, cantitate și costuri. Primele două elemente, prețul (prețul înseamnă valoarea unitară, pe bucată, cu care eu vând la client) și cantitatea sunt în relație majoră. Firma trebuie să obțină cât mai mult din înmulțirea pret x cantitate. Asta înseamnă că dacă vând ieftin, trebuie să vând mult. Dacă vând puțin, trebuie să vând scump. Și aici apar o serie de comentarii:

Preț și cantitate

Dacă vând ieftin și mult, înseamnă că sunt o companie de masă. Prețul este ceea ce mă diferențiază. Permanent voi sta cu teama că vine cineva și vinde mai ieftin decât mine. Vedeți războaiele prețurilor dintre super / hyper market-uri. Fiecare vrea să vândă cât mai ieftin, pentru ca prin prețul scăzut să atragă mai mulți clienți în magazin și astfel să vândă cât mai mult. Evident, limita inferioară a prețului (cât de ieftin vând) este rezultatul unui calcul. Calculul se numește “sistem de avertizare timpurie”. Adică un sistem care-mi atrage atenția asupra limitelor minime ale prețurilor și a limitelor maxime ale costurilor. Chiar vă invit să descărcați de mai jos fișierul Excel de calculație de costuri (axat pe un studiu de caz) și să vă jucați puțin cu valorile.

Dacă vând puțin și scump, înseamnă că sunt companie de lux. Nu orice își poate permite ceea ce vând eu. Dar, astfel de clienți sunt extrem de pretențioși și trebuie să livrez produse de înaltă calitate (sau să le vând foarte bine dacă nu sunt de cea mai bună calitate) ceea ce înseamnă costuri ridicate. Evident, în acest caz nu mai trebuie să alergi după clienți, ba chiar îți poți permite luxul de a-i selecta (vezi cazul Ferrari). Practic, însă, dacă nu ești o companie veche, cu tradiție pe calitate, este destul de dificil să faci acest lucru. Există firme care vând produsele foarte scump tocmai pentru că prețul este diferențiatorul. Altfel spus, nu toată lumea își permite un ceas Baume & Mercier (e doar un exemplu). Cu toate că toate ceasurile din lume, indiferent de preț, fac același lucru (arată ora) purtătorul unui ceas Baume & Mercier se diferențiază de ceilalți prin faptul că, pur și simplu, poartă un ceas scump.

Deci, logica este să ai valoarea preț x cantitate cât mai mare. Dacă pe un sistem de coordonate, pe o axă ai prețul și pe o axă ai cantitatea, important este ca dreapta să fie cât mai agresivă. Iar dacă ai mai multe produse, care se vând la mai multe prețuri, important este ca aria de sub grafic să fie cât mai mare. Sunt firme care au mai multe mărci, unele mai scumpe altele mai ieftine, astfel încât să se adreseze mai multor categorii de clienți.

Costuri

Partea următoare sunt costurile. Produsele ieftine (de masă) este important să fie produse sau achiziționate cât mai ieftin. Produsele de lux pot fi produse scump. Important este ca diferența dintre preț și cost să fie cât mai mare; cu atât mai mare cu cât este mai mică cantitatea; la cantități mari, marja poate scădea, dar folosiți cu atenție sistemul de avertizare timpurie, cel care stabilește prețurile minime și costurile maxime, să nu depășiți aceste niveluri de alertă.

Dacă doriți detalii, putem organiza o întâlnire online. Îmi propun să reiau întâlnirile online, să fie pe facebook, joia de la 9:30. Descărcați fișierul de calculație de costuri pe baza studiilor de caz de pe acest sit.

Kost Kontrol - exerciții

Free download

Send download link to:

Până atunci, succes în business.

Abonează-te aici la newsletter:

Post Author: Alin Ivan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *